Home | News    Wednesday 8 January 2020

Sudan suspends 4 TV channels and newspapers over support from the former regime

separation
increase
decrease
separation
separation

Sudanese men look at newspapers displayed at a kiosk in the capital Khartoum on February 16, 2015. (AFP Photo)
January 7, 2020 (KHARTOUM) - The Sudanese government on Tuesday ordered the suspension of tow TV channels and two newspapers on suspicion of receiving funding from the regime of ousted President.

On Tuesday evening, security forces raided the premises of Ashorooq TV, Taiba TV, Alsudani and Alray Alam newspapers. Also, the authorities closed the office of the Holy Quran Association.

The closure came in implementation of a decision by a committee tasked with the dismantlement of the former ruling party and the institutions liked to the al-Bashir’s regime.

The Committee member Taha Osman confirmed the closure of the four media organs in a press conference held at the Sudanese presidency together with the spokesman of the Sovereign Council, Mohmed l-Faki.

Al-Faki, who is also the vice-chairman of the committee, stressed that these institutions were funded by public funds.

"We want to return the money of the Sudanese people, and the workers in these institutions will not be affected."

Al-Bashir’s regime used to control the media inside the country to censure the independent media which was even prevented from the advertisement of public companies and government institutions.

The editor-in-chief of Alsudani Diaa Al-Din Bilal newspaper rejected the committee’s decision, describing it as vague and did not include any details.
Bilal challenged any political, judicial, and legal authority to prove that his newspaper received a single “pence” from any government or party institutions.

He further said they consider to take legal measures to challenge the decision.

In the same vein, Alray Alam Chairman of the Board of Directors Ali Ismail al-Atabani rejected the decision and described it as "unjust".

He said that his family, which founded the newspaper in mid-1945, was forced during a period of the previous regime to sell its shares but they recently repurchased it after the revolution.

(ST)

Comments on the Sudan Tribune website must abide by the following rules. Contravention of these rules will lead to the user losing their Sudan Tribune account with immediate effect.

- No inciting violence
- No inappropriate or offensive language
- No racism, tribalism or sectarianism
- No inappropriate or derogatory remarks
- No deviation from the topic of the article
- No advertising, spamming or links
- No incomprehensible comments

Due to the unprecedented amount of racist and offensive language on the site, Sudan Tribune tries to vet all comments on the site.

There is now also a limit of 400 words per comment. If you want to express yourself in more detail than this allows, please e-mail your comment as an article to comment@sudantribune.com

Kind regards,

The Sudan Tribune editorial team.

Comment on this article



The following ads are provided by Google. SudanTribune has no authority on it.



Sudan Tribune

Promote your Page too

Latest Comments & Analysis


Remove Sudan from the terror list 2020-02-19 07:04:27 By David L. Phillips Khartoum – Sudanese deserve to be rewarded for overthrowing the dictator Omar al-Bashir. Without a peace dividend, the economy will remain stagnant and shadowy forces from (...)

South Sudan: Revert strictly to 10 states 2020-02-16 15:56:54 By James Gatdet Dak Lampuar By unilaterally creating administrative areas---when the action is supposed to strictly revert the country to the constitutional 10 states----South Sudan's Presidency (...)

Does Kiir deserve our thanks for abolishing 32 states? 2020-02-16 11:44:03 By Duop Chak Wuol In October 2015, President Salva Kiir issued a decree, expanding the original ten states to 28. In January 2017, Kiir issued another presidential order creating an additional (...)


MORE






Latest Press Releases


S. Korea supports UN communities building resilience project in Sudan’s Blue Nile 2019-09-09 09:26:41 UNDP Sudan September 5, 2019 (KHARTOUM) - An agreement was signed on 5th of September between the Korean Ambassador, His Excellency. Lee Ki-Seong and Dr. Selva Ramachandran, Resident (...)

Sudanese lawyers and Human rights defenders back calls for civil rule 2019-04-26 10:22:06 Press statement by 55 Sudanese lawyers and Human rights defenders on Sudan Sit-in and Peaceful Protest Khartoum -24/04/2019 We, the undersigned (55) Sudanese lawyers and human rights defenders, (...)

South Sudan’s Lafon youth condemn killings of civilians by Pari community 2019-04-03 21:54:29 Press Statement on the Fighting between Pari/ Pacidi and Lotuko/Lokiri on 24/3/2019 Release by The Lafon County Youth Union: We, the Lafon County Youth Union hereby condemn the atrocities and (...)


MORE

Copyright © 2003-2020 SudanTribune - All rights reserved.